olen ollut vähän sairaana. mahataudin kourissa 3 päivää. tänään olen ollut ihan terve jo, mutta hoitopaikasta soittivat, että pojalla maha sekaisin. no kävin hakemassa kotiin ja lomaa otettiin loppuviikko. kaiken lisäks mies, joka on tämän viikon siis hiihtolomilla ja ahkerasti päättänyt rakentaa taloa koko viikon ajan aamusta iltaan, on nyt sit sairastunu kuumeeseen. flunssa sitä on kiusannut jo viikon-pari, mutta tänään nousi kuume. se meni aamulla normaalisti raksalle, mutta kun kävin siellä puolilta päivin, se tuli mun kyydissä kotiin lepäileen. oli ihan poikki, ressukka.

laittelin tuossa ruoaksi pottuja ja lihapullakastiketta. jälleen kerran nuo uudet palovaroittimet alkoi huutaa. ne on ihan liian herkät. ei edes ruskeeta kastiketta voi rauhassa tehdä ilman että nuo alkaa protestoimaan.

no, laitoin pojalle annoksen valmiiks, kuorin omat potut, laittelin kastikkeet, ketsupit ja kurkutkin lautaselle, patistaen miestä koko ajan syömään. se oli niin poikki, ettei jaksanu sohvalta nousta. mun kävi sitä vähän sääliksi ja huikkasin sille: " nyt ois once in a life time tarjous; mä tein itelle jo ruoka-annoksen valmiiks, mutta saat sen, jos tuut heti pöytään." sieltähän se tuli samantien. mulla melkein harmitti, kun se ottikin tarjouksen vastaan :oD piti uudet potut kuoria sun muuta, että itse pääsi syömään. no, pieniä rakkauden osoituksia harmaassa arjessa. mitäpä sitä ei ukkonsa puolesta tekis. pientähän tuo.

sain asustesettinikin valmiiksi. virkkasin punaisella tempolangalla itselleni hatun, rannekkaat ja kaulaliinan. kaikkia koristaa röyhelöreunat. niissä ei kauaa nokka tuhissut ja olen tosi tyytyväinen.

on kyllä käynyt mielessä, että vois kuviakin noista tekeleistä laitella, mut ei oo vaan saanut aikaiseksi.

ainiin. tein mustikkavadelmapiirakkaakin. se odottaa keittiössä. täytyykin tästä lopetella ja painua herkuttelemaan :o)